Vanaf augustus 2017 zal het nieuwe Jeugdjournaal voor het eerst te zien zijn op NPO3. Een nieuw tijdstip en een nieuw format. Dat meer tijd en ruimte biedt voor live-elementen, verdieping en interactie met de doelgroep. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om dit nieuwe format zo verfrissend en scherp mogelijk te presenteren aan de kijkers.
Aan bindu is gevraagd om een driedaagse creatieve sessie op te zetten en te begeleiden. Met als doel zoveel mogelijk creativiteit te ontluiken en nieuwe en vernieuwde ideeën te bedenken. Met behulp van design thinking methodieken en tools is dit binnen drie dagen gerealiseerd. Met als resultaat 350 verse ideeën om verder uit te werken voor het nieuwe format.
Al 35 jaar het Jeugdjournaal!
Voor kinderen tussen 6 en 12 jaar.
Na 35 jaar tijd voor meer tijd.
Persona’s maken; wie kijken er, hoe en wanneer?
350 bestaande, nieuwe en vernieuwende ideeën.
Eind augustus 2017, het eindresultaat op NPO3.