Loading
INSPIRATIE + CONTENT + EVENT

FUNDIS ZORGINNOVATIE

Fundis is een netwerk van bedrijven met 4.000 werknemers in de zorgsector voor kwetsbare ouderen en chronisch zieken. Er is een tekort aan zorgverleners, terwijl er steeds meer ouderen en chronische zieken zijn die zorg nodig hebben. Innovatie is belangrijk om ook in de toekomst goede zorg te bieden, maar die verandering gaat niet vanzelf.

Fundis had hulp nodig bij deze uitdagingen:
1) Er zijn steeds meer technische middelen die medewerkers en cliënten kunnen ondersteunen, maar voor veel medewerkers gaat deze ontwikkeling te snel – vaak zien zij de voordelen van technische innovaties niet.
2) Door de krapte op de arbeidsmarkt is het lastig om medewerkers vast te houden.

Fundis heeft aan IDTV gevraagd met een oplossing te komen, die bindu heeft ingeschakeld voor de strategie. De belangrijkste eerste stap was het interviewen van medewerkers uit alle lagen van het bedrijf. Daaruit kwam naar voren dat er een bottum-up gedreven cultuurveranderingstraject nodig was op het gebied van zorginnovatie.

Om samen met het personeel die verandering te maken, bedachten we de campagne ‘Zorg voor Morgen’. We maakten een community vóór en dóór zorgmedewerkers van Fundis. Op een online platform dachten we samen na over de toekomst van de zorg. Ook betrokken we de medewerkers bij het maken van content. Hierdoor kwamen zij op een laagdrempelige manier in contact met technische innovaties die dichtbij hun eigen werkzaamheden staan. Deze uitgekiende contentstrategie leidde naar een groot live event: het ‘Zorg voor Morgen’ festival. Want hoe kun je beter een toekomstbeeld schetsen dan door van elkaar te leren en samen te zorgen voor de ‘Zorg voor Morgen’?

Ophalen van uitdagingen en oplossingen bij de voorhoede.

line

De innovatiestraat waar alles geprobeerd kon worden.

line

In gesprek met de medewerkers over relevante onderwerpen.

line

Innovatiestraat • de kansen van robotisering.

line