Fame Academy volgde het dagelijks leven van een groep HBO-studenten van Lucia Marthas Institute for Performing Arts in Amsterdam, die allemaal dromen van een grote rol in de spotlights. Naast de studenten stond ook directrice Lucia Marthas centraal. De focus van de serie was tweeledig. Enerzijds is er de discipline en toewijding van de studenten die vereist is om in deze competitieve wereld staande te blijven. De opleiding vraagt enorm veel van de leerlingen, want alleen voor de allerbesten is er uiteindelijk een plaats in de schijnwerpers.
Anderzijds was het een coming of age-serie. In de serie wisselen stress, hartstocht en geluksmomenten elkaar af. Het concept is geschreven door Vanessa Buisman voor de producent Niehe Media. Fame Academy werd gedurende zes weken dagelijks uitgezonden op NPO2 bij AVROTROS en was daarnaast met alternatieve content aanwezig op Instagram, YouTube, Facebook en de digiborden op school.
De onbetwiste grande dame van de school Lucia Marthas
Elke dag meerdere cameraploegen in de school
Vrolijke foto’s en video’s op Instagram
Tutorials door de studenten op
YouTube en digiborden op school
Leuke give aways om het publiek te activeren