fbpx
Loading

bindu conceptstudio

bindu is een purpose gedreven concept company met de missie om (toekomstige) ondernemers en bestuurders met een (ziels)missie te helpen met starten, groeien of innoveren met behulp van Imagination en conceptdenken.

 

Om met verbeeldingskracht het beeld, de wens of visie dat mensen in hun hoofd hebben te transformeren naar een tastbare vorm of concept dat met behulp van creatie het levenslicht kan zien. Om dat vervolgens te laten groeien met implementatie en zichtbaarheid.

Wij zetten ons in voor organisaties en merken die voor een uitdaging of kans staan en willen groeien. Die op zoek zijn naar meer creativiteit, zichtbaarheid, vernieuwing, nieuwe markten of meer engagement van hun klanten en/of medewerkers.

We zijn een klein, gedreven team dat vanuit het hart werkt, met liefde en respect voor de klant. We gaan er vol voor om onze deelnemers en klanten te helpen en gaan verder waar anderen stoppen.

Als je je afvraagt wat bindu betekent. Het is het kleinste deeltje in het universum, het beginpunt van alle creatie. Het wordt ook beschreven als het heilige symbool van de kosmos in zijn ongemanifesteerde staat.

Ik kwam het tegen in het Boek der Symbolen en was er meteen verliefd op. Omdat er in iedereen een zaadje zit dat kan groeien en tot wasdom worden als je er aandacht aan geeft en ruimte voor maakt.

 


Vanessa Buisman • Business Creative

Hi, ik ben Vanessa en, alhoewel ik gelukkig een geweldig team om me heen heb, ben ik wel de stalmeester van het geheel.

In 1994 ben ik afgestudeerd in bedrijfskunde aan universiteit Nyenrode en heb me sindsdien bezig gehouden met de creatieve kant van het bedrijfsleven. Wat resulteerde in tientallen, zo niet honderden creatieve strategieën, marketing- en communicatieplannen, (digitale) media-formats, pitches, brainstorms, concepten en evenementen.

Ik noem mezelf wisselend ondernemer, business creative, creatief strateeg of conceptontwikkelaar. Omdat ik een fluïde levenshouding nastreef en elke situatie vraagt om een unieke benadering. En omdat ik me begeef op de intersectie tussen business en creatie.

Voor mijn werk zet ik conceptdenken in, wat ik omschrijf als multidisciplinaire methodiek. Een gedachtestroom die business- en strategiemodellen, intuïtief denken, creativiteit, design thinking en toekomstverkenning combineert.

Men zegt dat ik een toekomstvisie heb die voor de troepen uit loopt en een origineel brein heb dat altijd de essentie weet te vinden. En daarna op een diepere laag de perfecte verbindingen legt, waardoor een concept in alle haarvaten bruikbaar is en klopt.

Ik heb televisie en magazine-formats, evenementen, awards, merken, producten en bewegingen gestart en ontwikkeld. Teveel om op te noemen, maar om jou het gevoel te geven dat ik weet wat ik doe, hier een kleine selectie van bekende organisaties en merken waarvoor ik creatieve sessies, strategieën en/of concepten heb ontwikkeld: NOS Jeugdjournaal, Disney XD, Endemol, Niehe Media, ELLE, Cosmopolitan, EMERCE, MarketingTribune, Allen & Overy, WNF, Artsen zonder Grenzen, Unicef, Wildlands, Joline Jolink, Donny Craves, NOOSA-Amsterdam, Koning Willem I Prijs, 200 jaar Koninkrijk en SAIL Amsterdam.